Συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή στο Ρ/Σ “ΣΚΑΪ 100,3”

Συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή στο Ρ/Σ “ΣΚΑΪ 100,3” 
 
Απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα που δέχτηκε έδωσε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας μια Νησιωτικής Πολιτικής  Παναγιώτης Κουρουμπλής, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό “ΣΚΑΙ 100,3”  και στο δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε.  Η συνέντευξη αφορούσε τη ρύπανση από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη 2».  Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε: 
 
Για το πόσοι Δήμαρχοι εκλήθησαν στη  Βουλή
 
«Διαβάστε πόσους έχει καλέσει για να αποδειχτεί πόση προπαγάνδα κάνετε εσείς». 
 
Για τα αίτια του ναυαγίου
 
 «Αυτό θα το ξέρουμε όταν καταλήξουν  η δικαιοσύνη και οι ανακριτικές αρχές που διεξάγουν την έρευνα, σε συνεργασία με τους εμπειρογνώμονες. Οι έρευνες άρχισαν από την πρώτη μέρα. Από εκεί και πέρα εγώ δεν μπορώ να κάνω προφητείες. Η πρώτη δουλειά είναι να εντοπίσεις το ναυάγιο και να βάλεις φράγματα. Αυτό ολοκληρώθηκε στις 09:40 το πρωί. Στις 10:00 άρχισε η στεγανοποίηση. Τη Δευτέρα το πρωί η διαρροή είχε περιοριστεί κατά 95%. Η πρώτη μέρα δεν έδειχνε ότι θα πάρει τέτοια έκταση το φαινόμενο. Έγινε ότι έπρεπε να γίνει, σύμφωνα με το προβλεπόμενο σχέδιο που υπάρχει μέχρι σήμερα. Υπήρξε άμεση κινητοποίηση του Λιμενικού Σώματος. Μπήκαν τα φράγματα. Αυτό όμως, είναι ένα προϊόν που μπορεί να περάσει κάτω από τα φράγματα. Μην τα παρουσιάζετε εύκολα τα πράγματα, γιατί δεν είναι. Θα κριθεί όμως και το Λιμενικό. Όλοι μας. Κάντε λίγη υπομονή. Στην όλη προσπάθεια συνεκτιμήθηκαν τόσο η πρόβλεψη των καιρικών συνθηκών από την ΕΜΥ, όσο και το δελτίο διασποράς πετρελαιοκηλίδας από το  ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.»
 
Για την ενημέρωση του Δήμου Γλυφάδας 
 
«Το σήμα εστάλη από το υπουργείο στις 05:21 το πρωί σε όλα τα Λιμεναρχεία της περιοχής, τα οποία έχουν και την ευθύνη ενεργοποίησης του τοπικού σχεδίου. Αυτά έχουν την ευθύνη, δεν την έχουν οι Δήμοι. Από εκεί και πέρα η εικόνα της πρώτης ημέρας δεν έδειχνε ότι θα πάει προς την περιοχή της Γλυφάδας. Η δεύτερη μέρα έδειξε ότι η κηλίδα πήγαινε προς τον Πειραιά. Έγινε η συνάντηση με τους δημάρχους Σαλαμίνας, Πειραιά, Κερατσινίου, Περάματος. Μετά, όταν διαπιστώθηκε ότι είχαμε διαρροή προς την άλλη πλευρά, ενημερώθηκαν και αυτοί οι Δήμαρχοι. Το θέμα αυτή τη στιγμή είναι ότι έχουμε μια αναμέτρηση με την ρύπανση και το θέμα είναι να μπορέσουμε να  έχουμε το αποτέλεσμα που πρέπει να έχουμε. Χρησιμοποιείται κάθε σύγχρονο μέσο που υπάρχει στην απορρύπανση.»
 
Για το ταξίδι στο Λονδίνο   
«Θα ήταν καλό να αναρωτηθούν αυτοί που σχολιάζουν, τι έκανε στο Λονδίνο, διότι αυτό είναι που έχει σημασία. Ήμουν στο Λονδίνο, αλλά είχα συνεχείς επαφές. Ενημερώθηκα αμέσως, στις 3:00 τη νύχτα και έδωσα εντολή στον Αρχηγό να είναι εκεί όπως επίσης και όλες οι δυνάμεις να είναι “επάνω κατά πάνω” στο ναυάγιο και είναι αποδεδειγμένο, όπως σας το λέω. Τα άλλα όλα που λέτε είναι σκοπιμότητες».
 
Για τα περί ευθυνών της κυβέρνησης 
 
«Αυτό θα το κρίνει η κοινωνία. Την  ευθύνη διαχείρισης τέτοιων περιπτώσεων την έχει το Λιμενικό Σώμα. Το σχέδιο απορρύπανσης είναι ευθύνη του Λιμενικού Σώματος και  ο Αρχηγός ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. με τη σειρά του έκανε ότι μπορούσε. Ωστόσο  γίνεται  έρευνα για το αν έκανε σωστά τη δουλειά του το ΛΣ.
 
Για τις  κατηγορίες του κ. Μητσοτάκη ότι δεν χρησιμοποιήθηκε εγκαίρως το σκάφος της EMSA. 
 
 «Πάλι τον άνθρωπο δεν τον ενημέρωσαν σωστά. Είναι αδιάβαστοι οι άνθρωποι. Το σκάφος της EMSA, την Τρίτη το απόγευμα, ήρθε στο λιμάνι να ξεφορτώσει. Πετρέλαια μάζευε και αλλού. Έδωσα εντολή στις 3 τη νύχτα. Τι άλλο να έκανα; Να πήγαινα να μαζέψω το πετρέλαιο; Αν αποδειχτεί ότι έχω ευθύνη έχω τη γενναιότητα να την αναλάβω. Είμαι ένας άνθρωπος που ξέρετε την πορεία μου». 
 
Για το κατά πόσο ήταν αξιόπλοο το Δ/Ξ “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”
 
«Το πλοίο, κατά τον ιδιοκτήτη, έγινε το ’13 διπύθμενο και πέρασε από όλους τους ελέγχους. Από εκεί και πέρα, οι έλεγχοι είναι αυτοί που προβλέπει ο νόμος. Εκείνο που ενδιαφέρει τον κόσμο, είναι αυτό: τα πλοία αυτά είναι 45 χρονών, διότι ποτέ δεν τόλμησε κανένας να βάλει περιορισμό  στην ηλικία. Τώρα λοιπόν αυτό θα γίνει. Αυτό έχει σημασία. Από εκεί και πέρα όλα ελέγχονται από τρεις διαφορετικές αρχές.  
Η όλη ιστορία των εταιριών που είχε ο πλοιοκτήτης κατά το παρελθόν φαίνεται ότι δεν είναι διαφανής. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν από τα ΕΛΠΕ, οι 1819 τόνοι φορτώθηκαν από τα ΕΛΠΕ, παρουσία του τελωνείου βεβαία, και θα πήγαιναν σε 4 συγκεκριμένα πλοία, σύμφωνα με αυτά που δείχνουν τα χαρτιά. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Το τι γινόταν στο παρελθόν είναι θέμα των δικαστικών και των τελωνείων».
 
Για τις διαδικασίες απορρύπανσης
 
Θα πρέπει να γίνει σωστή δουλειά και να χρησιμοποιηθούν όλα τα μέσα που θα προστατέψουν το περιβάλλον. Χρησιμοποιούμε μηχανικά μέσα και όχι χημικά για να προστατεύσουμε το περιβάλλον.  Να μας κάνετε αυστηρή κριτική. 
Σχετικά αρχεία: 

Κατηγορία:


Wildcard SSL