Νέες μετρήσεις του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. στο Σαρωνικό Κόλπο – Απάντηση στο από 30-10-2017 δημοσίευμα ηλεκτρονικού μέσου “THETOC”

Νέες μετρήσεις του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. στο Σαρωνικό Κόλπο – Απάντηση στο από 30-10-2017 δημοσίευμα ηλεκτρονικού μέσου “THETOC”
 
Σε απάντηση του από 30-10-2017 δημοσιεύματος ηλεκτρονικού μέσου “THETOC”, σχετικά με τη ρύπανση στο Σαρωνικό λόγω του ναυαγίου του Δ/Ξ “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”, γνωρίζονται τα παρακάτω: 
α) Το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής αναλύσεις πετρελαϊκών υδρογονανθράκων κατόπιν δειγματοληψιών θαλάσσιου ύδατος που έλαβαν χώρα στις 18, 22, 29 Σεπτεμβρίου, 03, 10, 23 Οκτωβρίου 2017 και 02 Νοεμβρίου 2017 και αφορούν στην παράκτια ζώνη, καθώς και στις 21, 22 Σεπτεμβρίου 2017 και αφορούν στην ανοιχτή θάλασσα του Σαρωνικού κόλπου.
β) Αναφορικά με τα αποτελέσματα των μετρήσεων που δημοσιεύθηκαν στη εφημερίδα τα «ΝΕΑ» και αναπαράγονται στο δημοσίευμά σας σημειώνονται τα κάτωθι:
1) Πέραν της επιβάρυνσης, όπως καταγράφεται στο δημοσίευμα, εντός του Τύμβου Θεμιστοκλέους, ο οποίος επί της ουσίας είναι μικρός περίκλειστος χώρος, σε όλες τις υπόλοιπες θέσεις δειγματοληψίας στο Δήμο Πειραιά οι συγκεντρώσεις ολικών πετρελαϊκών υδρογονανθράκων κυμάνθηκαν σε φυσιολογικά επίπεδα σε όλες τις περιπτώσεις.
2) Η τιμή 100 μικρογραμμάρια στον Φλοίσβο αφορά στη δειγματοληψία της 10/10/2017. Στην αντίστοιχη μεταγενέστερη δειγματοληψία της 23/10/2017 στον Φλοίσβο η τιμή είναι πολύ μικρότερη (14,1 μικρογραμμάρια), ενώ στην τελευταία δειγματοληψία της 02/11/2017 είναι κατά πολύ μικρότερη (2,2 μικρογραμμάρια). 
3) Η τιμή 110 μικρογραμμάρια στο ΕΛΚΕΘΕ αφορά στη δειγματοληψία της 03/10/2017. Στην αντίστοιχη μεταγενέστερη δειγματοληψία της 23/10/2017 στο ΕΛΚΕΘΕ η τιμή είναι κατά πολύ μικρότερη (2,5 μικρογραμμάρια). 
4) Η αναφερόμενη τιμή 66,8 μικρογραμμάρια σε μέρος της παραλίας της Γλυφάδας στις 23/10/2017 (από 331 μικρογραμμάρια στις 03/10/2017) είναι λανθασμένη, με σωστή τιμή τα 61,8 μικρογραμμάρια. Η τιμή 66,8 μικρογραμμαρίων αφορά σε αντίστοιχη δειγματοληψία της 10/10/2017. Στην αντίστοιχη μεταγενέστερη δειγματοληψία της 02/11/2017 η τιμή είναι κατά πολύ μικρότερη (7,5 μικρογραμμάρια).
5) Η αναφερόμενη τιμή 66,8 μικρογραμμάρια σε άλλο μέρος της παραλίας της Γλυφάδας στις 10/10/2017 (από 85,5 μικρογραμμάρια στις 03/10/2017) είναι λανθασμένη, με σωστή τιμή τα 11,3 μικρογραμμάρια, κατά πολύ μικρότερη. Στην αντίστοιχη μεταγενέστερη δειγματοληψία της 02/11/2017 η τιμή είναι ακόμα πολύ μικρότερη (2,8 μικρογραμμάρια).
6) Αναφορικά με το Ασκληπιείο Βούλας, σε δειγματοληψία της 03/10/2017 δεν ανιχνεύτηκαν (Δ.Α.) πετρελαϊκοί υδρογονάνθρακες. 
γ) Πέραν των ανωτέρω, σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ., σε πλήθος άλλων παράκτιων θέσεων όπου πραγματοποιήθηκαν δειγματοληψίες οι συγκεντρώσεις ολικών πετρελαϊκών υδρογονανθράκων κυμάνθηκαν σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ και οι προσδιορισθείσες τιμές συγκεντρώσεων ολικών πετρελαϊκών υδρογονανθράκων στην ανοικτή θάλασσα (μετρήσεις 21-22/09/2017) κρίνονται φυσιολογικές. 
δ) Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η παρουσιαζόμενη εικόνα σχετικά με τα αποτελέσματα των δειγματοληψιών του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ. είναι αποσπασματική και ελλιπής, και δεν αποτυπώνει τη συνολική εικόνα σχετικά με τις έως σήμερα πραγματοποιηθείσες αναλύσεις καθώς και τη γενικότερα πτωτική τάση της εξέλιξης των τιμών. Για την πληρέστερη σχετική ενημέρωσή σας επισυνάπτονται τα εν λόγω αποτελέσματα των δειγματοληψιών του ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ.  
 
Σχετικά αρχεία: 

Κατηγορία:


Wildcard SSL