Παρέμβαση Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στη Βουλή σχετικά με τον ρόλο του Λιμενικού Σώματος και την ΑΟΖ

Παρέμβαση Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου,

Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στη Βουλή

σχετικά με τον ρόλο του Λιμενικού Σώματος και την ΑΟΖ

 

«Είναι αλήθεια ότι το Λιμενικό Σώμα, όπως πολύ σωστά ανέφερε ο συνάδελφος κ. Κούζηλος, έχει μια πολυδιάστατη αποστολή. Κάνει επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, επιχειρήσεις προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και μια τεράστια επιχείρηση για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης, στην οποία σήμερα είναι δεσμευμένοι περίπου δύο χιλιάδες άνδρες και γυναίκες και τριάντα πέντε σκάφη και σχεδόν όλα τα εναέρια μέσα τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας.

Όσοι δηλαδή μπαίνουν στην ξηρά από τον Έβρο -ο οποίος προφυλάσσεται με φράκτη, ενώ φράκτη δεν μπορείς να στήσεις στη θάλασσα ανά χιλιόμετρο-μπαίνουν και στη θαλάσσια ζώνη, πράγμα που δείχνει ότι ακριβώς οι άντρες και οι γυναίκες του Λιμενικού Σώματος έχουν υπερβάλλει εαυτόν και νομίζω ότι η Πολιτεία πρέπει να τους ευχαριστεί γι’ αυτήν την προσφορά τους.

Θα αναφερθώ τώρα στην προετοιμασία μας για την αντιμετώπιση της πολύ μεγάλης πρόκλησης που είναι η επιτήρηση της ΑΟΖ αλλά και η επιτήρηση όλων εκείνων των θαλασσίων πεδίων στα οποία θα γίνουν έρευνες για υδρογονάνθρακες. Γιατί μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι η ΑΟΖ εκτείνεται μόνο στα νοτιανατολικά μας παράλια και γύρω από το Καστελόριζο ως πιο επικίνδυνη περιοχή, αλλά σίγουρα το πρώτο μας μέλημα είναι να προστατεύσουμε τις επενδύσεις, οι οποίες θα γίνουν για την εξόρυξη υδρογονανθράκων στο Ιόνιο και νοτίως της Κρήτης.

Γι’ αυτό το λόγο το Λιμενικό έχει προσπαθήσει και προσπαθεί να αναβαθμίσει τον εξοπλισμό του. Έχουμε ήδη εντάξει στο Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων την επισκευή των τριών μεγάλων σκαφών μας, των ΠΑΘ του 1960, του 1970 και του 1980. Επίσης, έχουμε εντάξει την ανακατασκευή -με στόχο να το ξαναθέσουμε σε λειτουργία- του ΠΑΘ του 1950. Έχουμε προχωρήσει και προχωράει ο διαγωνισμός για την αγορά ενός καινούργιου Πλοίου Ανοικτής Θαλάσσης, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ήδη προχωρά η συμβασιοποίηση για την αγορά έξι μεγάλων περιπολικών συνολικού μήκους 23 μέτρων, τα οποία βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στη διαδικασίατης σύμβασης -αφού έχει κατακυρωθεί στον ανάδοχο-  επίσης χρηματοδοτούμενα από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων. Και βέβαια, σε συνεργασία με ξένες κυβερνήσεις ζητάμε την αξιοποίηση και δικών τους μέσων.

Επιπρόσθετα, θέλω να αναφέρω γι’ αυτήν την πολύπλοκη αποστολή ότι δεν υπάρχει αμφιβολία πως η ελληνική πολιτεία και το ελληνικό κράτος δεν θα αρκεστεί μόνο στις δυνάμεις του Λιμενικού Σώματος. Υπάρχει το Πολεμικό Ναυτικό με πολύ μεγάλο στόλο, με τον οποίο βρισκόμαστε σε συνεργασία, για να δούμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε και τις δικές του δυνατότητες, για να στηρίξουμε ακριβώς αυτή την εθνική παρουσία.

Θέλω να κάνω κάτι σαφές. Η προσπάθεια που ξεκίνησε ο Πρωθυπουργός στα πλαίσια της Ευρώπης για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης και την επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά. Σήμερα συζητάμε σε ένα πολύ διαφορετικό ευρωπαϊκό περιβάλλον. Μπροστά μας είναι η πρόκληση της ελληνικής προεδρίας όπου θα τεθούν οι βάσεις για τη σωστή σε επίπεδο πλέον Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της Ευρώπης.

 Όσον αφορά την ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό, ήδη βγαίνουν από τη σχολή δώδεκα καινούργιοι αξιωματικοί και μπαίνουν στη σχολή ογδόντα καινούργιοι αξιωματικοί. Είναι η μεγαλύτερη τάξη του Λιμενικού Σώματος που έχει γίνει ποτέ. Υπάρχει η έγκριση από το διυπουργικό όργανο για την πρόσληψη εκατόν πενήντα λιμενοφυλάκων και υπαξιωματικών.

Στους στόχους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου είναι ακριβώς να διαμορφώσουμε τη Σχολή Λιμενοφυλάκων, ώστε να μπαίνουν πλέον από τις Πανελλήνιες εξετάσεις και να υπάρχει μία συνεχής ροή για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, ώστε να μην χρειάζεται κάθε φορά να βάζουμε καινούργιους διαγωνισμούς.  

Επίσης, προχωράμε στην αναδιοργάνωση των υπηρεσιών μας, μείωση των δομών και μείωση ενδεχομένως –και εδώ θα χρειαστούμε τη συμπαράσταση της Βουλής- της παρουσίας μας σε όλη τη χώρα. Διότι σήμερα υπάρχουν διακόσιοι πενήντα περίπου λιμενικοί σταθμοί, φυλάκια, υπολιμεναρχεία και λιμεναρχεία και προσπαθούμε να τα συγχωνεύσουμε για την ευρυθμότερη λειτουργία.

Τι σημαίνει αυτό; Αυτό σημαίνει εξοικονόμηση τελικά –αυτός είναι ο στόχος μας - άνω των επτακοσίων ανδρών και γυναικών. Χωρίς να προσλάβουμε κανέναν να βγάλουμε από τα γραφεία επτακόσιους ανθρώπους και άρα να έχουμε στη διάθεσή μας ακόμα μεγαλύτερη δύναμη κρούσης.

Σε ό,τι αφορά, βεβαίως, τον εξοπλισμό, ήδη έχουμε προχωρήσει στην κατακύρωση και προχωράμε στη συμβασιοποίηση στην αγορά με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, εξήντα πέντε καινούργιων αυτοκινήτων και τριάντα δύο μοτοσυκλετών.

Έχουμε αξιοποιήσει πλήρως τη νομοθετική ρύθμιση που έφερε η Κυβέρνηση για να παίρνουμε απ’ ό, τι κατάσχεται άμεσα, όπως τζιπ, πλωτά μέσα ή  οτιδήποτε άλλο, για να ενισχύουμε διαρκώς τις δυνάμεις μας.

Ο στόχος μας για την επόμενη προγραμματική περίοδο είναι η αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων επιτήρησης της θαλάσσιας κυκλοφορίας. Ήδη έχει βγει στον αέρα για τρίτη φορά ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του VTS, ύψους 300.000 ευρώ. Επίσης για την επόμενη προγραμματική περίοδο στο Ταμείο Ασφάλειας Συνόρων θα εντάξουμε βασικά ηλεκτρονικά συστήματα, ακριβώς για να μη βγάζουμε συνεχώς τα σκάφη μας, να μην κουράζουμε συνεχώς τους άντρες και τις γυναίκες.

Τέλος, θέλω να σας πω ότι ήδη προχθές δόθηκε με νομοθετική ρύθμιση η δυνατότητα να πληρώνονται προκαταβολικά τα έξοδα μετακίνησης του προσωπικού όταν υπηρετούν στα σύνορα. Και βεβαίως προσπαθούμε να λύσουμε και προβλήματα που έρχονται από το παρελθόν και έχουν να κάνουν με την ασφαλιστική και ιατροφαρμακευτική κάλυψη του προσωπικού μας».

Σχετικά αρχεία: 

Κατηγορία:


Wildcard SSL