Δήλωση Εκπροσώπου Τύπου Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος –Ελληνικής Ακτοφυλακής «Παράνομος απόπλους του σκάφους AUDACITY OF HOPE Σημαίας Η.Π.Α και συνθήκες κράτησης του Πλοιάρχου »

 

Δήλωση Εκπροσώπου Τύπου Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος –Ελληνικής Ακτοφυλακής  «Παράνομος απόπλους του σκάφους AUDACITY OF HOPE Σημαίας Η.Π.Α  και συνθήκες κράτησης του  Πλοιάρχου »

 

Το σκάφος AUDACITY OF HOPE Σημαίας Η.Π.Α. απέπλευσε απογευματινές ώρες της 01/07/2011 χωρίς άδεια απόπλου της οικείας Λιμενικής Αρχής, και ενώ ήταν σε γνώση των υπευθύνων του πλοίου και βεβαίως του πλοιάρχου ότι εκκρεμούσαν ουσιώδεις ελλείψεις που αφορούσαν στην αξιοπλοΐα του πλοίου.

Είναι γνωστό ότι το πλοίο στη συνέχεια  ακινητοποιήθηκε, απετράπη ο απόπλους του και οδηγήθηκε στο Λιμένα Κερατσινίου, όπου και παραμένει.

 Ο κατηγορούμενος 60χρονος πλοίαρχος του σκάφους, κατ εντολή του αρμόδιου Εισαγγελέα Πειραιά, στον οποίο προσήχθη την 02/07/2011, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, για παράβαση των άρθρων 234 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου και 306 του Ποινικού Κώδικα, παραμένει κρατούμενος στο Α.Τ. Κερατσινίου, προκειμένου να απολογηθεί τη Τρίτη 05/07/2011.

Οι συνθήκες κράτησής του είναι αυτές που απορρέουν από την υφιστάμενη νομοθεσία ( Κώδικας Ποινικής Δικονομίας , Χάρτης Ην. Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα).

Οφείλω να επισημάνω ότι η  χώρα μας ως κατεξοχήν ναυτικό έθνος και παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη που συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωση των κανόνων και του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας της παγκόσμιας ναυτιλίας, υποχρεούται να τηρεί και τηρεί απαρέγκλιτα την εφαρμοστέα εθνική και διεθνή νομοθεσία πού αφορά σε ελέγχους και επιθεωρήσεις πλοίων που καταπλέουν και παραμένουν σε ελληνικά λιμάνια και αγκυροβόλια.

Ειδικότερα, καθόσον οι έλεγχοι αυτοί και επιθεωρήσεις συνδέονται αιτιωδώς με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, τη ναυτική ασφάλεια και την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Η Ελλάδα ως παράκτιο Κράτος ασκεί πλήρη δικαιοδοσία επί των πλοίων ανεξαρτήτου σημαίας που βρίσκονται στα λιμάνια της.

Γνωρίζετε ότι με Απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστου Παπουτσή από της 01/07/2011 απαγορεύεται ο απόπλους πλοίων υπό ελληνική και ξένη σημαία από ελληνικά λιμάνια με προορισμό τη ζώνη ναυτικού αποκλεισμού της Γάζας(ε) με προορισμό τη ζώνη ναυτικού αποκλεισμού της Γάζας.

Ανάλογες Αποφάσεις, οι οποίες εδράζονται πρωτίστως στην έκκληση του Γεν. Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, την προτροπή του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, ημερομηνίας 22 Ιουνίου 2011, αλλά και στη νεωτέρα, σημερινή Ανακοίνωση, το άρθρο 128 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου για τη χώρα μας και βεβαίως στην ανάγκη προστασίας των εθνικών συμφερόντων, έχουν λάβει και είναι σε ισχύ, και άλλα Κράτη, όπως η Κύπρος και η Γαλλία.

 

Statement in English

 

Ministry of Citizen Protection

Hellenic Coast Guard Headquarters 

Sunday, 3 July 2011

Press Release

 

Statement of the Hellenic Coast Guard Press Spokesman regarding the “Illegal sailing of the U.S.-registered vessel AUDACITY OF HOPE and the conditions under which the captain is being detained”

 

The vessel AUDACITY OF HOPE, sailing under the U.S. flag, set sail in the afternoon  hours of 1 July 2011, without permission to sail from the relevant Port Authority, and with those responsible for the vessel, including the captain, aware of substantial deficiencies as to vessel’s seaworthiness.

It is well known that the vessel was subsequently intercepted and taken to KeratsiniPort, where it remains.

The accused 60-year-old captain of the vessel remains in detention at the Keratsini police station, by order of the competent Piraeus district attorney, before whom he was brought on 2 July 2011 for violation of article 234 of the Public Maritime Legal Code and article 306 of the Penal Code, and will have a court hearing on Tuesday, 5 July 2011.

The conditions of his detention are those deriving from the legislation in effect (Code of Criminal Procedure, UN Human Rights Charter).

I must point out that our country – as a nautical nation par excellence and a global shipping power that participates actively in shaping the rules of the regulatory framework for the operation of global shipping, is obliged to uphold – and unfailingly upholds – the national and international legislation in effect for checking and inspecting vessels sailing and remaining in Greek ports and anchorages.

This is especially so given the fact that these checks and inspections are necessarily linked to the protection of human lives at sea,  safety of shipping , maritime security and the protection of the marine environment.

As a coastal state, Greeceexercises full jurisdiction over vessels in its harbors, irrespective of the flag under which they sail.

You are aware that by decision of Citizen Protection Minister Christos Papoutsis, vessels under Greek or foreign flag have been prohibited, since 1 July 2011, from sailing from Greek ports for the Gazanaval blockade zone.

Similar decisions – based first and foremost on the call from the Secretary General of the UN, as well as on the urgings of the Greek Foreign Ministry dated 22 June 2011 and, in today’s announcement, on article 128 of the Public Maritime Legal Code, and of course on the need to protect national interests – have been taken by other states, such as Cyprus and France, and are in effect.

 

 

Σχετικά αρχεία: 

Κατηγορία:


Wildcard SSL