National Maritime Single Window (English)
Η Εθνική Ενιαία Ναυτιλιακή Θυρίδα (ΕΕΝΘ) είναι το πληροφοριακό σύστημα στο οποίο υποβάλλονται πληροφορίες πριν τον κατάπλου πλοίων σε ελληνικούς λιμένες ή κατά τον απόπλου από αυτούς. Η Εθνική Ενιαία Ναυτιλιακή Θυρίδα συνδέεται με άλλα πληροφοριακά συστήματα, όπως το σύστημα ανταλλαγής ναυτιλιακών πληροφοριών SafeSeaNet και αποτελεί τον τόπο στον οποίο οι πληροφορίες δηλώνονται μια φορά από τους υπόχρεους και ακολούθως διατίθενται ηλεκτρονικά στις διάφορες αρμόδιες εθνικές αρχές και στα κράτη μέλη.
Το νομικό υπόβαθρο για την υλοποίηση της Εθνικής Ενιαίας Ναυτιλιακής Θυρίδας (National Maritime Single Window) τίθεται από την οδηγία 2010/65/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με τις διατυπώσεις υποβολής δηλώσεων για τα πλοία κατά τον κατάπλου ή/και απόπλου από λιμένες των κρατών μελών και για την κατάργηση της οδηγίας 2002/6/ΕΚ. Η εν λόγω οδηγία ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με το ΠΔ 125/2012.
Το έργο «Επέκταση – Αναβάθμιση Συστήματος Εθνικής Ενιαίας Ναυτιλιακής Θυρίδας» είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη του ΕΣΠΑ 2014-2020», και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας είναι ορισμένη ως επισπεύδουσα Διεύθυνση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για την Ανάπτυξη και Υλοποίηση της Εθνικής Ενιαίας Ναυτιλιακής Θυρίδας.
Οι χρήστες της ΕΕΝΘ θα οφείλουν να υποβάλλουν τις κάτωθι αναφορές κατά περίπτωση:
Αναφορά 72 ωρών προ κατάπλου
Αναφορά 24 ωρών προ κατάπλου
Αναφορά ακριβούς χρόνου κατάπλου/απόπλου
Αναφορά κατάπλου/απόπλου με επικίνδυνα ή ρυπογόνα φορτία
Αναφορά αποβλήτων πλοίου
Απόδειξη παράδοσης αποβλήτων πλοίου
Αναφορά ασφαλείας πλοίου
Αναφορά επιβαινόντων προ κατάπλου ή απόπλου επί των επιβατηγών πλοίων
Αναφορά συνοριακού ελέγχου κατάπλου/απόπλου
Δηλωτικό υγείας
Γενικό δηλωτικό (FAL 1)
Δηλωτικό φορτίου πλοίου (FAL 2)
Δηλωτικό εφοδίων πλοίου (FAL 3)
Δηλωτικό προσωπικών στοιχείων πληρώματος (FAL4)
Κατάσταση πληρώματος (FAL 5)
Κατάσταση επιβατών (FAL 6)
Δηλωτικό επικίνδυνων εμπορευμάτων (FAL 7)
Οι χρήστες, προς υποβοήθησή τους, δύνανται να απευθύνονται στην Εθνική Αρμόδια Αρχή SafeSeaNet 24/7, επί 24ωρου βάσεως στους τηλεφωνικούς αριθμούς 213 137 1625 και 213 137 4968 καθώς και στην Επισπεύδουσα Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στον τηλεφωνικό αριθμό 213 137 1102. Επίσης δύνανται να αποστέλλουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην διεύθυνση nmsw.support@hcg.gr
Προς υποβοήθηση των χρηστών επισυνάπτονται έντυπα σχετικά με τις διαδικασίες εγγραφής, συσχέτισης και υποβολής αναφορών στην ΕΕΝΘ, καθώς και Εγχειρίδιο διαδικασιών συστήματος SafeSeaNet, όπου περιγράφονται όλες οι υποχρεώσεις αναφορικά με το σύστημα SafeSeaNet, το οποίο πλέον είναι ενσωματώμενο στην Εθνική Ενιαία Ναυτιλιακή Θυρίδα.
Σύνδεσμοι / Links: